Heb je technische problemen met je (zonnestroom)installatie? Onze technische ondersteuning staat voor je klaar om dit samen met je op te lossen.

Voor een ongehinderd rendement

Service-abonnementen

Heb je een (zonnestroom)installatie van Frisse Energie? Dan wil je natuurlijk wel dat die optimaal blijft werken.

Daarom bieden wij verschillende Service-abonnementen aan voor onze klanten. Zo kan je ongestoord genieten van een optimaal rendement. Dat is nog eens service!

Kennisbank

Accountovername

Problemen met je installatie?

Geven jouw zonnepanelen geen stroom meer? En is je eigen installateur / leverancier failliet of onbereikbaar? 

Wij van Frisse Energie gaan je helpen. Bekijk onze Top 10 problemen bij niet-werkende zonnepanelen.

Klantenservice webshop

Retouren en ruilen

Retourtermijn

Bij Frisse Energie begrijpen we dat je soms van gedachten kunt veranderen over een aankoop. Daarom hanteren we een retourtermijn van 14 dagen waarin je je bestelling kunt retourneren of omruilen. Meld je retour aan via info@frisse-energie.nl en je ontvangt een retourformulier.

Hieronder lees je hoe de retourprocedure werkt en aan welke voorwaarden je moet voldoen.

Retourtermijn en voorwaarden

  1. Retourtermijn van 14 dagen
    • Je hebt 14 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd om te beslissen of je deze wilt retourneren of omruilen.
  2. Voorwaarden voor retour
    Om je retour correct te verwerken, vragen wij je om aan de volgende voorwaarden te voldoen:
    • Het product moet ongebruikt zijn.
    • Het product moet worden geretourneerd in de originele verpakking.
    • Eventuele accessoires of handleidingen moeten volledig zijn meegeleverd.
    • Voeg het ingevulde retourformulier bij je retourzending.

Hoe werkt het retourneren?

Er zijn twee opties om je bestelling te retourneren:

  1. Retour brengen naar onze vestiging

    Je kunt je bestelling zelf retourneren bij ons logistiek centrum:

    • Adres:
      Frisse Energie
      Snelliusweg 21
      6827 DG Arnhem
    • Neem het ingevulde retourformulier mee en lever dit in bij ons personeel. 
  2. Retour laten ophalen door onze transporteur

    Wil je liever dat wij je bestelling ophalen? Dat kan via onze externe transporteur.

    • Kosten: € 99,- voor een retour.
    • Meld je retour aan bij ons via info@frisse-energie.nl.
    • Zorg dat het product klaarstaat in de originele verpakking.

Terugbetaling

Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald.

Let op:

  • Eventuele transportkosten voor het retourneren worden niet terugbetaald.

Veelgestelde vragen

  1. Kan ik mijn bestelling ook omruilen?
    Ja, het is mogelijk om een product om te ruilen. Neem contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.
  2. Wat als mijn product beschadigd of incompleet is?
    Is je product beschadigd geleverd? Maak direct foto’s! Meld dit dan binnen 48 uurna ontvangst bij onze klantenservice. Lees meer op onze
  3. Kan ik mijn retourtermijn verlengen?
    Helaas is verlenging van de retourtermijn niet mogelijk. Zorg ervoor dat je binnen de 14 dagen contact met ons opneemt als je een product wilt retourneren.

Neem contact met ons op

Heb je vragen over de retourtermijn of wil je een retour aanmelden? Neem contact met ons op:

  • E-mail: info@frisse-energie.nl
  • Telefoon: +31 (0)26 3614882

Wij helpen je graag verder!

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waar op u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn
na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht
te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van herroeping 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd;  in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient te goederen onverwijld, docht in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Retouradres: 
Frisse Energie
Snelliusweg 21
6827 DG Arnhem

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@frisse-energie.nl.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Ook is het voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Montage Etherma LAVA infraroodpanelen

Het is heel eenvoudig om zelf de infraroodpanelen van Etherma te monteren. Met het unieke montagesysteem lukt dit zelfs in je eentje!

Retouren en ruilen

Retourtermijn

Bij Frisse Energie begrijpen we dat je soms van gedachten kunt veranderen over een aankoop. Daarom hanteren we een retourtermijn van 14 dagen waarin je je bestelling kunt retourneren of omruilen. Meld je retour aan via info@frisse-energie.nl en je ontvangt een retourformulier.

Hieronder lees je hoe de retourprocedure werkt en aan welke voorwaarden je moet voldoen.

Retourtermijn en voorwaarden

  1. Retourtermijn van 14 dagen
    • Je hebt 14 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd om te beslissen of je deze wilt retourneren of omruilen.
  2. Voorwaarden voor retour
    Om je retour correct te verwerken, vragen wij je om aan de volgende voorwaarden te voldoen:
    • Het product moet ongebruikt zijn.
    • Het product moet worden geretourneerd in de originele verpakking.
    • Eventuele accessoires of handleidingen moeten volledig zijn meegeleverd.
    • Voeg het ingevulde retourformulier bij je retourzending.

Hoe werkt het retourneren?

Er zijn twee opties om je bestelling te retourneren:

  1. Retour brengen naar onze vestiging

    Je kunt je bestelling zelf retourneren bij ons logistiek centrum:

    • Adres:
      Frisse Energie
      Snelliusweg 21
      6827 DG Arnhem
    • Neem het ingevulde retourformulier mee en lever dit in bij ons personeel. 
  2. Retour laten ophalen door onze transporteur

    Wil je liever dat wij je bestelling ophalen? Dat kan via onze externe transporteur.

    • Kosten: € 99,- voor een retour.
    • Meld je retour aan bij ons via info@frisse-energie.nl.
    • Zorg dat het product klaarstaat in de originele verpakking.

Terugbetaling

Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald.

Let op:

  • Eventuele transportkosten voor het retourneren worden niet terugbetaald.

Veelgestelde vragen

  1. Kan ik mijn bestelling ook omruilen?
    Ja, het is mogelijk om een product om te ruilen. Neem contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.
  2. Wat als mijn product beschadigd of incompleet is?
    Is je product beschadigd geleverd? Maak direct foto’s! Meld dit dan binnen 48 uurna ontvangst bij onze klantenservice. Lees meer op onze
  3. Kan ik mijn retourtermijn verlengen?
    Helaas is verlenging van de retourtermijn niet mogelijk. Zorg ervoor dat je binnen de 14 dagen contact met ons opneemt als je een product wilt retourneren.

Neem contact met ons op

Heb je vragen over de retourtermijn of wil je een retour aanmelden? Neem contact met ons op:

  • E-mail: info@frisse-energie.nl
  • Telefoon: +31 (0)26 3614882

Wij helpen je graag verder!

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waar op u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn
na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht
te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van herroeping 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd;  in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient te goederen onverwijld, docht in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Retouradres: 
Frisse Energie
Snelliusweg 21
6827 DG Arnhem

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@frisse-energie.nl.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Ook is het voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Montage Etherma LAVA infraroodpanelen

Het is heel eenvoudig om zelf de infraroodpanelen van Etherma te monteren. Met het unieke montagesysteem lukt dit zelfs in je eentje!